Een lans breken voor de (online) Knotjes

15 jan. 2019

Lieve lezers, weer even een berichtje van mij, Francis. Ik wil graag even een lans breken voor de Knotten-meiden.

Waarom is dat nodig? Dat zal ik even uitleggen.

Onze meiden staan (bij wijze van) dag en nacht klaar voor jullie, onze geliefde en welkome klanten. Er komen heel wat vragen op ze af en deze worden met liefde beantwoord. Vragen over patronen, vragen over een andere kleur, vragen over iets vergeten bij de bestelling te doen, vragen over waar een pakketje blijft, vragen om eigen kleuren samen te kunnen stellen en ga zo maar door.

Wat doen Marianne, Mireille en Vera? Zij beantwoorden deze vragen, zoeken bollen bij elkaar, proberen bij de vervoerder te achterhalen wat er aan de hand is, sturen een pakket nogmaals op indien nodig, duiken in een patroon om te helpen, kortom ze zijn continu voor jullie bezig. En dat doen ze met liefde en vol overgave.

Nu denk je, dit klinkt allemaal prima, dus waarom een lans breken?

Het gebeurt helaas wel eens dat we iemand niet helemaal tevreden kunnen stellen. Dit kan zijn omdat een kleur in het echt tegenvalt (en ik snap dat je dan teleurgesteld bent, maar het kan ook een kwestie van smaak zijn) of bijvoorbeeld als iemand iets anders gehoord meent te hebben, dan er gezegd is. Dan zijn er bepaalde verwachtingen ontstaan (buiten ons weten om) waaraan we dan niet (kunnen) voldoen.

Nog steeds denk je, prima, wat is er dan?

Maar het gebeurt dan ook wel eens dat iemand (onredelijk) boos wordt. En dan komen er mails binnen, die echt niet zo prettig zijn om te lezen. Dat gun ik mijn meiden niet en dat gun ik ook die klant niet. Om zo boos te worden, is gewoonweg niet een fijn gevoel. En uiteindelijk proberen we juist iedereen tevreden te houden en ook voor iedereen die erom vraagt zelfs een stapje extra te doen. Ik snap dat we niet altijd aan iedereens verwachtingen kunnen voldoen. Maar ik vraag wel om redelijk te blijven. We staan altijd open voor oplossingen en suggesties namelijk. En in 99% van de gevallen, lossen we op wat het probleem ook is!

Verder zeggen we jij tegen jullie. Niet uit een gebrek aan respect, nee om ons dichter bij jullie te voelen. Zelf ben ik eind veertig en natuurlijk als ik iemand in de fysieke winkel heb die duidelijker ouder is dan ik, spreek ik deze klant met u aan. Maar helaas kunnen we online geen leeftijden zien en spreken we iedereen met jij aan, omdat dat beter past bij mij, Francis. Omdat ik vind dat u afstand creëert en ik liever me dichter bij jullie voel. Niet omdat we geen respect hebben voor u. Nee zeker niet, maar het is een keuze. Helaas kunnen we geen onderscheid maken op basis van mailadressen, maar als blijkt dat iemand liever met u wordt aangesproken, switchen we daar natuurlijk naar.

Ik begrijp dat dit verhaal misschien wat 'vaag' is. Maar het gaat er niet om een bepaalde klant of situatie specifiek te benoemen. Het gaat om het algehele gevoel. Wij van de Knotjes zetten ons graag met hart en ziel in voor jullie, onze trouwe en lieve klanten en volgers. Wat ik wil vragen, voordat je een boze mail wilt gaan sturen, daar toch even over na te denken. Aan de andere kant van die mail zit een mens van vlees en bloed met gevoelens, een mens die juist zich elke dag voor je inzet, en een mens waarbij woorden wel degelijk raken.

Dus lieve Knotten meiden, via deze weg een hele grote dankjulliewel voor jullie tomeloze inzet en enthousiasme! Vergeet niet voor hoeveel mensen jullie echt een verschil maken!

Liefs,

Francis


Laat opmerking achter

Deze site wordt beschermd door hCaptcha en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van hCaptcha zijn van toepassing.